Din digitale postkasse skal være klar 1. nov.

Er du forening eller virksomhed skal din digitale postkasse være klar den 1. november

Fuglebjerg bibliotek har et tilbud om et kort kursus den 3. oktober  –

pressemeddelelsen fra biblioteket sætter jeg lige ind her:

 

Virksomhedsaften – torsdag d. 3. oktober 2013 på Fuglebjerg Bibliotek.

 

Næstved Bibliotek og Borgerservice indbyder virksomheder i Fuglebjerg og Omegn til en gennemgang af digital signatur og Digital post torsdag d. 3. oktober 2013 på Fuglebjerg Bibliotek kl. 19:00 – 20:30.

Digitaliseringen er over Danmark. Siden 1. juli har alle virksomheder og foreninger med et CVR-nummer skullet indberette moms via internettet. Og den 1. november skal alle virksomheder og foreninger oprette en digital postkasse, så de kan modtage post fra det offentlige.

Ikke alle virksomheder er imidlertid lige vant til at bruge en computer. Det var man allerede sidste år klar over i Erhvervsstyrelsen, som allierede sig med Kulturstyrelsen i et projekt, der skal sikre mindre it-parate virksomheder it-hjælp på bibliotekerne.

Næstved bibliotek og borgerservice er med i projektet og forsøger med forskellige indgangsvinkler, at hjælpe virksomheder og foreninger med at

  • Komme i gang med at bruge en computer.
  • Oprette en NemID medarbejdersignatur, der er din virksomheds eller forenings digitale nøgle til selvbetjening på nettet.
  • Oprette en digital postkasse, så din virksomhed eller forening kan modtage post fra det offentlige. Postkassen skal være oprettet inden 1. november 2013.
  • Give fuldmagt til din revisor, bogholder eller andre der ordner papirarbejdet for din virksomhed.
  • Starte virksomhed og ændre oplysninger om virksomheden.
  • Sende elektronisk faktura til det offentlige.
  • Indberette moms.
  • Indberette syge- og barselsdagpenge.

 

 

En fælles mødeaften for virksomheder og foreninger på Fuglebjerg Bibliotek er kommet i stand på baggrund af et samarbejde mellem Næstved Erhverv, Netværket for mikrovirksomheder i Fuglebjerg og omegn og Fuglebjerg Bibliotek & Borgerservice.

 

Virksomhederne og foreninger, som har lyst til at deltage bedes tilmelde sig på Fuglebjerg bibliotek, tlf. 5588 4020 og oplyse navn og telefonnummer, samt til selve mødet medbringe deres cvr.nr., og hvis de allerede nu har oprettet sig med en digital signatur, deres nøglekort og det digitale signaturnr.

 

 

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.