samlet logo MBBLDer arbejdes på mange måder for at styrke bosætningen.

Du kan læse mere om den enkelte aktivitet og hvortil man er nået.

  • Projektets organisering
  • Udvikle ambassadører, der markedsfører området i samarbejde med bl.a. ejendomsmæglere
  • Skabe netværk af lokale ejendomsmæglere, der samarbejder med lokalområderne
  • Skabe et fællesskab, der tager imod de nye, og dermed også skaber et fællesskab for de gamle
  • En del af markedsføringen er også at kunne kende og formidle sin kulturarv, derfor skal arbejdes på at få samlet og formidlet denne – både virtuelt og gennem den personlige kontakt til potentielle tilflyttere og tilflyttere.
  • Gør området attraktivt rent fysisk – er der noget vi kan gøre for at vores lokalområder præsenterer sig bedre?
  • Udvikle af hjemmesider, samt links, så man skal kunne google sig frem til fordele / muligheder ved at bosætte sig i Vordingborg kommune.
  • Videndeling Dele vores erfaringer primært med de øvrige lokalråd, men også gerne med andre.
Læs nyhedsbrev dec 2011: Bosætningsprojekt med en god start